Board of Directors

Maak kennis met de Board of Directors van de Goede Doelen Loterijen: Sigrid van Aken, Imme Rog en Michiel Verboven

amb_sigrid.png

Sigrid van Aken

Sigrid van Aken (1970) is CEO van Novamedia en directievoorzitter van de Nationale Postcode Loterij, de VriendenLoterij en haar moedermaatschappij Holding Nationale Goede Doelen Loterijen.

Sinds 2013 is ze lid van de Raad van Bestuur van Novamedia (eerst als COO, later tevens CFO, vanaf maart 2020 CEO), en daarmee verantwoordelijk voor de operaties van de Postcode Loterijen in 5 landen. Daarvoor heeft ze sinds 2002 diverse rollen vervuld waaronder gedurende drie jaar voorzitter van het Managing Directors-team van de Postcode Loterij en VriendenLoterij en hoofd van de afdeling Goede Doelen in Nederland. Ze was betrokken bij het opzetten van Postcode Loterijen in Duitsland (2016) en Noorwegen (2018) en bij de implementatie van de internationale governance van Novamedia. In verband met de snel veranderende internationale kansspelmarkt is in 2020/2021 onder haar leiding een internationale groeistrategie gelanceerd ter versterking van de positie van de Postcode Loterijen en Novamedia als internationale loterij-operator en 3e grootste private donor ter wereld.

Lees meer

imme_amb.png

Imme Rog

Imme Rog (1967) is sinds medio 2018 chief marketing officer (CMO) van Novamedia en lid van de directie de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij (in augustus 2021 samengegaan met de BankGiro Loterij onder de naam VriendenLoterij), en haar moedermaatschappij Holding Nationale Goede Doelen Loterijen. Zij is sinds 2000 werkzaam bij de Goede Doelen Loterijen en was actief in diverse senior functies. Van 2009 tot 2018 was zij directeur van de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij. Als algemeen directeur en als CMO ziet en zoekt ze kansen om jaarlijks te groeien in een zeer competitieve kansspelmarkt om zo meer geld op te halen voor het goede doel. En om uit te breiden naar nieuwe markten en landen.

Haar focus ligt op voortdurende innovatie, efficiëntie en aandacht voor de gehele marketingmix. Dit én de oprichting en lancering van de VriendenLoterij (merkbekendheid 82% in een half jaar tijd), leverde haar in 2011 de titel ‘Marketeer van het Jaar’ op.

Lees meer

amb_verboven.png

Michiel Verboven

Michiel Verboven (1976) is sinds juni 2020 chief commercial officer (CCO) van Novamedia en lid van de directie van de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij (in augustus 2021 samengegaan met de BankGiro Loterij onder de naam VriendenLoterij), en haar moedermaatschappij Holding Nationale Goede Doelen Loterijen. Hij begon als marketeer voor de SponsorBingo Loterij (tegenwoordig: VriendenLoterij), was actief als Hoofd Marketing SponsorBingo Loterij (2007) en Hoofd Marketing Nationale Postcode Loterij in 2010.

In 2013 werd hij Managing Director. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de herpositionering van de BankGiro Loterij en de introductie van de VIP-KAART. In 2019 splitste hij een deel van de IT-afdeling af tot de afdeling MIT: Marketing Intelligence.

Lees meer