Lucille Werner Foundation

In Nederland wonen ongeveer 2 miljoen mensen met een handicap. In onze samenleving heeft een handicap vaak een negatief imago en de Lucille Werner Foundation wil dat beeld doorbreken. De foundation stimuleert een positieve beeldvorming rond mensen met een handicap en helpt hen te denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen.

Door het inzetten van mediaprojecten, zoals televisieprogramma’s en evenementen, wil de Lucille Werner Foundation de beeldvorming van mensen met een handicap op een positieve manier beïnvloeden. Zo initieerde de foundation televisieprogramma’s als de Mis(s) Verkiezing, voor vrouwen met een handicap, de CAP Awards, voor personen met een handicap met een bijzonder talent, de Cappies, voor kinderen met een handicap met een bijzonder talent, de kinderserie Caps Club, met kinderen met een handicap in de hoofdrol, en de Minister van Gehandicaptenzaken.

Business Walk of Fame

Behalve het initiëren van televisieprogramma’s is een andere belangrijke pijler van de Lucille Werner Foundation, opgericht door Lucille Werner, om mensen met een handicap en het bedrijfsleven dichter bij elkaar te brengen. Het uiteindelijke doel is dat iedere persoon met een handicap een passende en duurzame arbeidsplaats vindt.

Zo organiseert de Lucille Werner Foundation ieder jaar de Business Walk of Fame. Tijdens dit evenement presenteren krachtige werknemers met een handicap hun CAPTalk (CAPabilityTalk), een variant op de bekende TEDTalk. Behalve hun persoonlijke verhaal laten zij horen hoe het bedrijfsleven hen de omstandigheden biedt om een succesvolle carrière op te bouwen. En zo andere mensen met een handicap te stimuleren om ook succesvol te worden op de werkvloer.

Lucille Werner Foundation
Totaal ontvangen
€ 73.067,-

Speel mee en steun Lucille Werner Foundation

Maandelijks gaat minimaal 40% van de inleg van uw lot naar het goede doel van uw keuze!

Ik wil meespelen