60-plussers juichen Ajax toe in skybox Amsterdam ArenA

Amsterdam, 25 februari 2014 - 60-plussers van de Koninklijke HFC uit Haarlem zagen de wedstrijd Ajax-AZ afgelopen zondag vanuit een bijzondere plek in de Amsterdam ArenA. Op uitnodiging van de VriendenLoterij kregen leden van de oudste voetbalclub van Nederland een skyboxarrangement aangeboden. Vanuit de skybox zag het gezelschap Ajax met 4-0 winnen van AZ. Oud-Ajacied Heini Otto kwam nog even kennismaken met de senioren van de Koninklijke HFC.

AZ vanuit de skybox mochten bekijken," aldus een lid van de Koninklijke HFC.

Gezonde leefstijl voor ouderen
Stichting Meer dan Voetbal en het Nationaal Ouderenfonds willen 60-plussers bewust maken van een gezonde leefstijl en het sociale contact tussen ouderen bevorderen. Eind 2013 introduceerden deze organisaties daarom samen het maatschappelijke project OldStars, dankzij een extra bijdrage van de VriendenLoterij voor dit project. OldStars richt zich op 60-plussers die graag nog een balletje willen trappen bij hun favoriete Eredivisieclub. De spelvariant die wordt gespeeld heet Walking Football'. Bij deze variant, mogen de deelnemers niet rennen om blessures te voorkomen. De Koninklijke HFC is sinds kort ook begonnen met Walking Football.

Ruim 910.000 euro voor de Ajax jeugdopleiding
Bij de VriendenLoterij is het mobiele nummer van de deelnemers hun lotnummer. Loterijdeelnemers hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen organisatie (goed doel, club of vereniging) mee te spelen. Veel deelnemers kiezen ervoor om de jeugdopleiding van hun favoriete Eredivisieclub als begunstigde aan te wijzen. De VriendenLoterij steunt bewust jeugdopleidingen, zodat kinderen naast hun voetbalopleiding goede scholing krijgen voor een zekere toekomst. De jeugdopleiding van Ajax is één van de meest gesteunde jeugdopleidingen. Ajax ontving dit jaar een bijdrage van ruim € 910.000 van de VriendenLoterij. In totaal verdeelde de Loterij € 3,3 miljoen onder diverse jeugdopleidingen van Eredivisieclubs.

Bekijk het jaarverslag van 2015