Feiten op een rij

VriendenLoterij voor gezondheid en welzijn

De VriendenLoterij steunt uiteraard nog steeds goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn zoals Jantje Beton, het Nationaal Ouderenfonds, de Krajicek Foundation en Make-A-Wish. 50 goede doelen van de VriendenLoterij ontvangen jaarlijks een bedrag. Daarnaast kunnen deelnemers van de loterij actief clubs en verenigingen naar keuze steunen (geoormerkt meespelen).

Bijdrage goede doelen 2015

Dankzij de deelnemers bedroegen de totale inkomsten van de VriendenLoterij in 2014 ruim € 105,8 miljoen. Hiervan geeft de loterij 50%, te weten ruim € 52,9 miljoen, aan goede doelen, clubs en verenigingen die zich richten op gezondheid en welzijn van mensen. Bij de VriendenLoterij heeft u de mogelijkheid om zelf te kiezen voor welk goed doel u meespeelt. Van uw lot gaat dan de helft direct naar dit doel.

VriendenLoterij komt voort uit de Sponsor Bingo Loterij

Vanaf 1 januari 2011 bestaat de VriendenLoterij. De VriendenLoterij start meteen met 500.000 deelnemers, want de VriendenLoterij komt voort uit de Sponsor Bingo Loterij, al meer dan 20 jaar een van de goededoelenloterijen van Nederland. De VriendenLoterij is onderdeel van de Nationale Holding Goede Doelen Loterijen, waartoe ook de Nationale Postcode Loterij en de BankGiro Loterij behoren.

Bekijk het jaarverslag van 2015