VriendenLoterij maatschappelijk verantwoorde sponsor

VriendenLoterij maatschappelijk verantwoorde sponsor

Amsterdam, 19 december 2014 - De VriendenLoterij mag zich met trots in de top 3 van de meest maatschappelijk verantwoorde sponsors plaatsen. De Rabobank en ING voegen zich bij dit lijstje.

De VriendenLoterij neemt de tweede plek in op de ranglijst. De loterij zet zich al jaren in op het gebied van gezondheid en welzijn. Sport is hier een belangrijk onderdeel van. Zo is de VriendenLoterij al sinds 2005 maatschappelijk partner van de Eredivisie. Daarnaast worden ook sportieve goede doelen gesteund zoals de Esther Vergeer Foundation.

Sponsoring op sportief gebied

Het Nederlandse publiek kroonde de Rabobank tot meest maatschappelijk verantwoorde sponsor. Al jarenlang investeert de bank in het wielrennen, hockey en de paardensport. De top-3 wordt gecompleteerd door ING. Deze bank zette zich onder andere in voor de (financiele) gezondheid van voetbalverenigingen.

Naast deze drie sponsoren zijn er vele andere bedrijven die door middel van sponsoring maatschappelijke activiteiten ontplooien. Delta Lloyd helpt het Jeugdsportfonds om de zeilsport toegankelijker te maken voor meer kinderen en Opel draagt bij aan de werving van meer vrijwilligers voor de Hartstichting.

Lees meer over de Eredivisie
Lees meer over onze goede doelen

Wat kunt u winnen bij de VriendenLoterij?
* Geldprijzen van € 25.000,- en hoger kunnen verdeeld worden over meerdere winnaars. De auto’s worden getrokken op universum en uitsluitend uitgekeerd als deze op eindcijfercombinaties (7 cijfers) vallen van loten die meespelen. De verhouding tussen meespelende loten en het universum is 1:15. Auto's die niet vallen schuiven door naar de volgende trekking. Minimaal 1 keer per jaar valt de AutoJackpot. Voor meer informatie zie www.vriendenloterij.nl/winkans.